Το νομικό αποτέλεσμα αυτού είναι ότι η παρένθετη μητέρα αντιμετωπίζεται ως η μητέρα του Ζ και ο βιολογικός πατέρας του δεν θεωρείται και νομικός πατέρας του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το πρόβλημα για το Δικαστήριο έγκειτο στο ότι σύμφωνα με το section 54 της Human Fertilisation and Embryology Act η αίτηση για parental order (διαδικασία «μεταφοράς» του παιδιού στους νόμιμους από τους βιολογικούς γονείς του) πρέπει να γίνεται από δύο άτομα. Στο νομικό κενό στο οποίο βρέθηκε ο πατέρας του Ζ, επικαλέστηκε την ΕΣΔΑ για να υποβάλει αίτηση για την κήρυξη του σχετικού ασυμβίβαστου.
Ο Γενικός Γραμματέας Υγείας παραδέχθηκε ότι το section 54 είναι ασυμβίβαστο με το άρθρο 14 σε συνδυασμό με το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ. Ο υπουργός τόνισε ότι η προϋπόθεση του section 54 (1) της Act του 2008, ότι η αίτηση για parental order μπορεί να γίνει μόνο από δύο ανθρώπους αποτελεί διάκριση και παρέμβαση στα δικαιώματα ενός άγαμου μοναχικού ατόμου στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή, κάτι το οποίο ως εκ τούτου έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 8 και 14 της ΕΣΔΑ.
Ο δικαστής έκρινε ότι έπρεπε να κηρυχθεί το ασύμβατο. Ωστόσο, ο ίδιος δεν δέχθηκε το επιχείρημα του προσφεύγοντος ότι το Δικαστήριο θα πρέπει να προχωρήσει περαιτέρω και να επεξεργαστεί τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να θεραπευτεί η διάκριση της νομοθεσίας. Επιπλέον, συμφώνησε με την παρατήρηση του Γενικού Γραμματέα Υγείας ότι πρόκειται για ένα πεδίο κοινωνικής πολιτικής σε σχέση με ένα θέμα - την παρένθετη μητρότητα - το οποίο είναι αμφιλεγόμενο. Η επίλυση του ζητήματος είναι θέμα νομοθετικής επιλογής ουσιαστικά.
Το νομικό αποτέλεσμα αυτού είναι ότι η παρένθετη μητέρα αντιμετωπίζεται ως η μητέρα του Ζ και ο βιολογικός πατέρας του δεν θεωρείται και νομικός πατέρας του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το πρόβλημα για το Δικαστήριο έγκειτο στο ότι σύμφωνα με το section 54 της Human Fertilisation and Embryology Act η αίτηση για parental order (διαδικασία «μεταφοράς» του παιδιού στους νόμιμους από τους βιολογικούς γονείς του) πρέπει να γίνεται από δύο άτομα. Στο νομικό κενό στο οποίο βρέθηκε ο πατέρας του Ζ, επικαλέστηκε την ΕΣΔΑ για να υποβάλει αίτηση για την κήρυξη του σχετικού ασυμβίβαστου.
Ο Γενικός Γραμματέας Υγείας παραδέχθηκε ότι το section 54 είναι ασυμβίβαστο με το άρθρο 14 σε συνδυασμό με το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ. Ο υπουργός τόνισε ότι η προϋπόθεση του section 54 (1) της Act του 2008, ότι η αίτηση για parental order μπορεί να γίνει μόνο από δύο ανθρώπους αποτελεί διάκριση και παρέμβαση στα δικαιώματα ενός άγαμου μοναχικού ατόμου στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή, κάτι το οποίο ως εκ τούτου έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 8 και 14 της ΕΣΔΑ.
Ο δικαστής έκρινε ότι έπρεπε να κηρυχθεί το ασύμβατο. Ωστόσο, ο ίδιος δεν δέχθηκε το επιχείρημα του προσφεύγοντος ότι το Δικαστήριο θα πρέπει να προχωρήσει περαιτέρω και να επεξεργαστεί τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να θεραπευτεί η διάκριση της νομοθεσίας. Επιπλέον, συμφώνησε με την παρατήρηση του Γενικού Γραμματέα Υγείας ότι πρόκειται για ένα πεδίο κοινωνικής πολιτικής σε σχέση με ένα θέμα - την παρένθετη μητρότητα - το οποίο είναι αμφιλεγόμενο. Η επίλυση του ζητήματος είναι θέμα νομοθετικής επιλογής ουσιαστικά.